Навігація триває

Поділитися
Затихають останні кола на воді, спричинені зміною менеджменту АСК «Укррічфлот». Сьогодні вже не в...

Затихають останні кола на воді, спричинені зміною менеджменту АСК «Укррічфлот». Сьогодні вже не викликає сумнівів, що колишній президент компанії Павло Підлісний і колишній віце-президент Михайло Антипенко відсторонені від керівництва компанією абсолютно законно.

Це рішення було прийняте правлінням і спостережною радою АСК «Укррічфлот», чиї засідання відбулися 18 і 20 серпня відповідно. Екстрені засідання правління і спостережної ради були зумовлені тим, що 17 серпня представники Державної виконавчої служби в супроводі працівників міліції усунули Павла Підлісного і Михайла Антипенка від керівництва компанією «Укррічфлот». Підставою для цього стали розслідування, що їх провели стосовно цих осіб у зв’язку із здійсненими раніше операціями з акціями «Укррічфлоту».

Нагадаємо, що на початку серпня поточного року ДКЦПФР оголосила про порушення законодавства про цінні папери і господарські товариства при операціях з обміну акцій судноплавної компанії «Укррічфлот» (Київ) на акції інших компаній у 2003—2005 роках.

У липні акціонери «Укррічфлоту» направили звернення до Генеральної прокуратури України, в якому просили розслідувати факти передачі на баланс іноземних компаній суден, побудованих АСК «Укррічфлот» на позикові кошти ЄБРР. У зверненні зазначалося, що в діях керівництва АСК щодо передачі суден під іноземний прапор можуть бути ознаки втечі від оподаткування, а в гіршому разі — це ще одна схема виведення активів «Укррічфлоту» на приватні компанії.

Напередодні жовтневих зборів акціонери планують вивчити діяльність колишнього менеджменту, пов’язану з закупівлями товарів і наданням послуг для потреб компанії, так само, як і з наданням послуг оренди з боку «Укррічфлоту».

Цікаво, що, за даними ТОВ «Акціонер-Річфлот-реєстратор», який веде реєстр власників іменних цінних паперів АСК «Укррічфлот», на цей час Павло Підлісний є власником усього п’яти простих іменних акцій, а Михайло Антипенко — 18 акцій із майже 8 млн. акцій компанії. Весь масив цінних паперів, який приписували Підлісному й Антипенку, тепер їм не належить.

Як повідомило наприкінці серпня агентство «Українські новини», інвестиційна компанія «Велес Капітал» в інтересах групи інвесторів акумулювала понад 70% акцій АСК «Укррічфлот». Скуповування акцій розпочалося в 2006 році і тривало більше року. Акції «Укррічфлоту» скуповувалися в інтересах акціонерів Містобанку й акціонерів компанії «Енергетичний стандарт». Решта акцій розосереджені серед 70 тис. фізичних осіб.

На цей час якихось законних важелів впливу на компанію Підлісний і Антипенко не мають. Простіше кажучи, два наймані менеджери не погоджуються зі своїм звільненням. Спроби цих осіб повернутися на під­приєм­ство, якби вони були хоч трохи серйозними, потягнули б на класичне рейдерство.

Трудовий колектив скоріше задоволений зміною власників і менеджменту.

Чинником спокою стало і те, що виконувачем обов’язків президента компанії призначено Михайла Чубая — людину, котру в «Укррічфлоті» добре знають і якій довіряють. Він — старожил річкового пароплавства і «Укррічфлоту», працює в компанії з 1974 року. До призначення в.о. президента обіймав посаду комерційного директора компанії.

Уже в перший місяць роботи новому керівництву й акціонерам удалося виявити багато фінансових резервів. Зокрема, представники компанії вважають істотно завищеними закупівельні ціни за цілою низкою контрактів. В інших випадках заниженими є ціни на послуги, які «Укррічфлот» надавав іншим фірмам; переважно це договори оренди кораблів і портових територій. Сумнів викликає сам факт надання послуг за рядом договорів, підписаних Підлісним із фірмами-«одноденками».

Джерело в компанії припускає, що акціонери «Укррічфлоту» можуть звернутися до Генеральної прокуратури, якщо підозри фахівців компанії виявляться обгрунтованими.

Втім, основна мета акціонерів — не виявлення недоліків колишнього керівництва, а розвиток компанії. Розпочалася розробка планів середньострокового розвитку, відповідно до яких протягом трьох років інвестори мають намір значно збільшити частку «Укррічфлоту» на ринку і дохідність компанії.

Довідка

АСК «Укррічфлот» є найбільшим морським і річковим перевізником України. Їй належать Дніпропетровський, Запорізький, Миколаївський, Херсонський і Чернігівський річкові порти, Запорізький і Херсонський суднобудівно-судноремонтні заводи. У компанії — понад 200 суден, третина з яких здійснюють морські перевезення.

«Не шукайте сенсацій в «Укррічфлоті», — закликає його новий керівник Михайло Чубай

— В якому режимі зараз працює «Укррічфлот»? — поцікавилися ми у Михайла Павловича.

— «Укррічфлот», у тому числі й столичний офіс підприємства, працює в звичайному режимі, виконує планові показники. Тож кадрові зміни в керівництві не вплинули ні на безпеку руху суден, ні на закупівлю палива і необхідних для наших суден послуг. Ми виконуємо усі свої зобов’язання, у банківських операціях збоїв теж немає. Трудовий колектив, команди наших кораблів і наших партнерів можуть не хвилюватися: «Укррічфлот» був і залишається відповідальним підприємством. Судна, які перебувають в рейсах або готуються до них, забезпечені всім необхідними.

— Яке завдання є на сьогодні пріоритетним для компанії?

— Головне завдання — це збільшення частки на ринку перевезень. Сьогодні на «Укррічфлот» припадає близько 50% від загального обсягу перевезень, здійснюваних усім морським і річковим транспортом України. Вважаю, нам під силу цю частку збільшити. Насамперед за рахунок збільшення перевезень на Дунаї, а також за рахунок зростання обсягів морських перевезень середньої дальності. Ми можемо і повинні конкурувати з Українським Дунайським пароплавством і середземноморськими перевізниками. Тому перед «Укррічфлотом» на найближчі п’ять років стоїть завдання значно збільшити обсяги морських і дунайських перевезень, особливо на внутрібасейнових лініях.

Крім того, необхідно оживити круїзний бізнес. Принаймні передумови для цього є — в останні роки попит на ці послуги значно зріс.

Читачі, напевно, знають, що «Укррічфлот» — єдина українська компанія, яка поповнює флот новими суднами. У співробітництві з Євро­пейським банком реконструкції і розвитку побудовано сім суховантажних суден на верфях Румунії і розпочато будівництво серії з десяти суден у Миколаєві. Саме в будівництві нового флоту полягає наша конкурентна перевага перед іншими перевізниками, адже головна проблема українських судноплавних компаній — це старіння флоту. В Україні середній вік суден уже перевищив 23 роки. Тоді як у країнах Центральної і Східної Європи цей показник становить 20 років, у розвинених країнах — 11, тих, що розвиваються, — 13 років.

Далі. Компанія має завершити спорудження елеватора і зернового комплексу в Херсонському порту. Ми покладаємо на цей комплекс великі надії. Сподіваюся, його запуск істотно збільшить доходи, а також рентабельність підприємства. Якщо все буде нормально, то незабаром ми почнемо будівництво такого самого елеватора в Дніпропетровському річковому порту та універсального вантажного комплексу з переробки зерна, феросплавів та інших вантажів у Запорізькому річковому порту.

— Зміна керівництва підприємства якось позначилася на трудовому колективі?

— Працівники компанії приходять на роботу і працюють. Тож, на мій погляд, жодних особливих проблем не виникло.

Уже в перший місяць після зміни керівництва вдалося виявити чимало прихованих фінансових резервів. Тому вже зараз є можливість підвищити на 10—15% заробітну плату більш як 8 тис. працівників компанії.

Хоча кадрова проблема, безумовно, загострюється, і зараз наша мета — призупинити відплив кадрів в офшорні судноплавні компанії. З одного боку, переманюючи наших співробітників, західні компанії визнають їхній професіоналізм. Це не може не тішити. Але водночас я розумію, що підприємство, з якого йдуть найкращі люди, не має майбутнього. Тому в най­ближчі кілька місяців ми подумаємо над тим, як мінімізувати плинність кадрів, і розробимо детальний план необхідних заходів.

— Днями представники «Укррічфлоту» дали прес-конференцію з приводу спроб колишніх керівників компанії розхитати ситуацію. Можливо, звільнення Підлісного не є остаточним рішенням?

— «Укррічфлот» — акціонерна компанія. Компанія без єдиної дер­жавної акції от уже з 1993 року. Її керівними органами є виключно правління і спостережна рада. Ці органи одноголосно ухвалили рішення про відсторонення президента і віце-президента компанії й одноголосно призначили на їхні місця нових менеджерів, які виконуватимуть посадові обов’язки до загальних зборів акціонерів, призначених на 12 жовтня. Збори акціонерів підтвердять повноваження нового керівництва. І навряд чи акціонери змінять свою позицію.

Хочу звернутися до державних і правоохоронних органів, зокрема до Генеральної прокуратури, а також до суддів із проханням: не треба шукати в «Укррічфлоті» сенсацій у зв’язку зі зміною керівництва. Не потрібно всерйоз сприймати заяви колишніх менеджерів. Жодних підстав оскаржити своє звільнення у них немає. Не сприймайте чиїсь бажання за дійсність.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі