МІЖ ДВОМА БЕРЕГАМИ

Надія Гоцуєнко 1 вересня 2000, 00:00

Читайте також

Відразу два мости в Миколаєві — Варваровський (через Південний Буг), яким транспорт прямує маршрутом Ростов — Одеса — Рені, а також у кримському напрямку, та Інгульський міст, що з’єднує траси київського, одеського й кримського напрямків, нині в критичному стані.

Обидві споруди по-своєму унікальні. Адже, крім підтримки транспортного потоку, вони мають розводитися для пропускання кораблів. А це означає, що їхні конструкції набагато складніші й «тендітніші», ніж у звичайних мостів. Побудований ще 1964 року, Варваровський міст, довжиною 760 метрів і шириною 10,5 метра, з найбільшим у Європі розворотним прорізом — 126 метрів, не має аналогів на континенті. Інгульський міст, хоча майже вдвічі коротший від свого побратима (418,5 метра), має ширшу проїзну частину (18,5 метра). Та й судна пропускає, піднімаючи металевий прольот завдовжки 75 метрів.

Причин критичного стану двох миколаївських мостів чимало. Поточні й капітальний ремонти кожного з них не раз відкладалися. До того ж останніми роками різко зросло навантаження на обидві ці споруди.

Особливо небезпечне становище склалося на Варваровському мосту. Зіпсувалася тринадцята опора — розвідна, що несе на собі ключову частину моста. Потрібно замінити підводний електрокабель, що живить поворотний механізм. А в Інгульського моста виникли серйозні проблеми з розвідним механізмом і з проїзною частиною, асфальтове покриття на якій не міняли з 1980 року.

На ремонт Варваровського моста потрібно, за попередніми підрахунками, 1,2 мільйона гривень. На Інгульський — до 350 тисяч. Звісно, таких коштів у міській скарбниці немає. Але, як вважає місцева влада, оскільки мости мають загальнодержавне стратегічне значення, то хоча б частину грошей на реконструкцію має бути відшкодовано з держбюджету. Можливий і альтернативний варіант — коли уряд дозволить владі стягувати плату за проїзд через мости.

Але, оскільки з вирішенням питання зволікати не можна не тільки з огляду на стан самих мостів, а й у зв’язку з тим, що виконувані на них роботи потребують літньо-осінніх температур, обидва мости вже переведені на роботу в обмеженому режимі, вони закриті для руху транзитних великотоннажних автомашин. Зокрема, Варваровський міст замінила для такого транспорту понтонна переправа через Південний Буг, введена в дію в районі села Гур’євка, — виручили військові.

Річ у тім, що в середині вересня на полігоні Широкий Лан відбудуться великі військові навчання, під час яких необхідно буде перекидати війська й озброєння через ріку. Понтонну переправу в районі Гур’євки завдовжки 412 метрів 23-тя понтонно-мостова бригада Сергія Козловського навела на добу раніше встановленого нормативного терміну. Розрахована на проїзд великовантажного — до 60 тонн — транспорту, вона успішно витримує щоденне випробування на міцність.

Звісно ж, іногородній транспорт протягом кількох місяців чекають значні незручності. Скажімо, відстань до Одеси при користуванні Гур’євською переправою збільшується на 70 кілометрів. Але те, що місцева влада, відкинувши нерішучість, наважилася роздобути кошти й можливості для проведення робіт, викликає оптимізм.

Помітили помилку?
Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter
Немає коментарів
Реклама
Останні новини
USD 26.73
EUR 28.60