Юрій Ганущак

47 статей
  • Пенсійна (не)довіра, або Як зрушити пенсійну реформу

    Дефіцит Пенсійного фонду становить близько півтори сотні мільярдів гривень. Це — найбільша стаття видатків держбюджету. Співрозмірна з нею лише стаття, яку незручно обговорювати і політикам, і урядовцям, — обслуговування держборгу, що теж зростає, як на дріжджах, і перетнула межу в 125 млрд грн.
  • Медична реформа: децентралізація в підмогу

    Реформа охорони здоров'я, згідно із соціологічними дослідженнями, — перша в переліку проблем, які турбують громадян України. Водночас фахове обговорення цієї теми практично не виходило за межі професійного середовища.
  • Фейк-парад суверенітетів

    Минулого тижня в порядку денному сесій ряду обласних рад з'явилося непримітне на перший погляд звернення до Кабінету міністрів України з вимогою встановити договірні відносини між урядом і цими самими обласними радами.
  • У фінансово-борговій воронці

    Українська держава вже кілька років, як перейшла критичну 10-відсоткову межу співвідношення між видатками на обслуговування запозичень і обсягом загального фонду бюджету, після якої зупинити розростання цієї ракової пухлини без радикальних заходів уже неможливо.
  • Пасинки держфінансів

    Місцеві бюджети, які завжди були нерідними для Міністерства фінансів, торік показали непристойно високі (навіть з урахуванням інфляційної складової) результати нарощування доходів — понад 42%, на тлі яких динаміка показників держбюджету загалом виглядає більш ніж скромно. Тож спокуса відтяти від регіонів частину податків була природною. 
  • Яким бути українському префекту

    А ось законопроект, який описує функціонування нового інституту влади — префекта, викликає у законотворців та громадськості неприхований інтерес: це нове в системі організації влади в Україні.Хоча особливого велосипеда розробники проекту не винайшли, — інститут представника держави на території існує в більшості європейських країн. Зазвичай це орган загальної юрисдикції, основна компетенція якого — державний контроль за діяльністю органів місцевого самоврядування.
  • Пенсійне банкрутство держави: чи є вихід?

    Пенсійна система в Україні фактично зазнала краху. Ні, її залишки поки що функціонують, агонізуючи збільшенням дотацій з державного бюджету, але можна констатувати кінець концепту солідарної системи, яка походить ще від моделі Бісмарка. Підтвердженням метастазів стали ігрища уряду з різними ставками єдиного соціального податку, що руйнує найголовніший принцип пенсійного забезпечення — пенсія має бути зароблена.
  • Децентралізація: проект закривається?

    Проект "децентралізація влади", схоже, закривається. Звісно, неофіційно. З великих трибун і надалі лунатимуть заклики "надати більше повноважень містам і регіонам".
  • Ключ від реформ — у Конституції

    Україна на порозі серйозних реформ. І зміни до Конституції мають допомогти їх здійснити, усуваючи бар'єри на шляху заходів, болісних, але необхідних. Причому часу для розкачки немає, вікно можливостей дуже коротке, — "медовий місяць" українського політикуму швидко закінчиться.
  • Бюджетна децентралізація: старт чи фальстарт?

    Що пропонується нового? Найголовніша ідея — вирівнювання здійснюється не за т.з. делегованими видатками, а за доходами. Таке вирівнювання стосується як обласних бюджетів, так і бюджетів міст обласного значення, районних бюджетів. 
  • Почуття децентралізації

    На сьогодні, мабуть, реально лише зафіксувати прагнення суспільства до децентралізованої влади. До повноправного місцевого самоврядування. Яке потрібно ще гарантувати. 
  • Децентралізація: вікно політичних можливостей не довго буде відчинене

    Проблема призначення голів місцевих державних адміністрацій вирішується просто й органічно — люди обирають місцеву владу, яка формує виконавчі органи. А ось державні функції на території виконує представник центральної влади.
Реклама
USD 26.91
EUR 28.45