По "чавунці" з вітерцем

Ніна Григоренко 26 червня 2013, 21:45
Hyundai

Читайте також

Рік тому напередодні чемпіонату Європи з футболу в Україні почали курсувати швидкісні поїзди — південнокорейські Hyundai і чеські Skoda. Можна сперечатися про доцільність витрат на Євро-2012, однак не можна не визнати, що інфраструктурні підсумки проведення чемпіонату — однозначний плюс. Один з головних у їхньому числі — запуск швидкісного пасажирського залізничного сполучення.

Швидкісний залізничний рух для країни з такою великою територією, як Україна, життєво необхідний. Відстані між великими містами величезні, і звичайні поїзди, котрі дісталися Україні у спадок від СРСР, долають їх дуже повільно. Скажімо, щоб дістатися зі Львова до Харкова, потрібно провести у вагоні більш як 17 годин. Швидкісні поїзди цю ж відстань долають утричі-вчетверо швидше. Автомобільний транспорт, на жаль, не варіант — через погану якість доріг і досить низький відсоток автомобілізації населення. Авіаперельоти, у свою чергу, обмежені лише найбільшими містами. Окрім того, в цілому за часом, витраченим на поїздку в аеропорт, реєстрацію, здавання та отримання багажу і, власне, сам політ, вони не надто відрізняються від швидкісного поїзда. При цьому вартість авіаквитка приблизно вп'ятеро вища за аналогічний залізничний. Для залізниць прискорений рух також зменшує простої потягів, невигідні з погляду економіки. Нерідко буває так, що нічний поїзд приходить рано вранці і вирушає тільки ввечері. Тобто якщо звичайні потяги можуть простоювати без діла по півдня, швидкісні більшість часу перебувають у дорозі.

Зрозуміло, організація швидкісного залізничного сполучення коштує дорого, і в умовах України без зовнішнього подразника, яким став Євро-2012, воно могло б не з'явитися ще дуже довго. Отримавши вимогу УЄФА забезпечити максимально швидке перевезення пасажирів між приймаючими містами, українська влада заходилася вибирати постачальника швидкісних поїздів. Придивлялися до продукції німецького концерну Siemens, чиї "сапсани" тоді якраз починали курсувати в Росії, до корейських Hyundai, чиї електропоїзди вже тривалий час експлуатують у США та Китаї, і до потягів вітчизняного виробника — Крюківського вагонобудівного заводу (КВБЗ). Однак коли дійшло до діла, то єдиною компанією, яка погодилася взяти на себе зобов'язання протягом двох років — з 2010-го по 2012-й — поставити в Україну одразу 10 швидкісних поїздів, виявилася південнокорейська корпорація Hyundai. Жоден з конкурентів корейців не зміг пообіцяти уряду, що зможе виконати такі вимоги.

І справді, КВБЗ до Євро-2012 виготовив швидкісний поїзд у
єдиному екземплярі, який на той момент іще не пройшов випробувань. Siemens запускав "Сапсан" у Росії протягом чотирьох років. Hyundai же встиг за два роки поставити в Україну й почати експлуатацію відразу шести потягів.

Слід також зазначити, що Україна не мала (та й сьогодні не має) бюджетних коштів для реалізації настільки масштабного інфраструктурного проекту самотужки. Тому корпорація Hyundai посприяла країні в залученні 10-річного кредиту Південнокорейського експортно-імпортного банку всього під 4,8% річних. Чи зуміла б Україна знайти десь настільки дешеві гроші, велике запитання, адже в той час навіть державні єврооблігації розміщували приблизно під 7%. Для "Укрзалізниці" позиковий ресурс коштував би ще дорожче.

Як результат, південнокорейський концерн вчасно і в повному обсязі забезпечив поставку швидкісних потягів в Україну. Здавалося б, альтернативи Hyundai як постачальникові, котрий виконав драконівські вимоги урядового контракту без єдиного зриву, нема і бути не може. І напередодні Євро-2012 так справді виглядало. В уряді навіть озвучували плани закупити сотню нових поїздів і давали зрозуміти, що Hyundai не просто одноразовий підрядчик, а повноцінний партнер у питанні модернізації всієї залізничної інфраструктури України.

Однак, як це нерідко буває, пам'ять чиновників виявилася вкрай вибірковою, і через півроку ситуація змінилася: на вищому рівні почали лунати заяви про те, що співпраця з Hyundai була недоцільною. Запустивши швидкісне залізничне сполучення в Україні, корейці стали заручниками великої лобістської гри за мільярдний бюджет. Побачивши певні успіхи запуску швидкісних поїздів, в уряді стали всерйоз обговорювати питання запуску швидкісного залізничного руху по всій країні. Питання вибору постачальника постало особливо гостро. Корейські поїзди стали центром масштабної інформаційної кампанії. Цьому сприяли поломки поїздів, які почалися з настанням зими. Насправді сталося те, що мало статися. Зима стала періодом обкатки нових потягів. Наприклад, у російських залізничників були такі самі проблеми із "сапсанами". Однак там цю проблему разом із Siemens розв'язали протягом кількох місяців випробувань. Період обкатки обов'язковий при запуску поїздів, але через поспіх до Євро-2012 в "Укрзалізниці" ним вирішили знехтувати.

Виявлені проблеми були усунуті корейськими фахівцями за кілька місяців і повністю за рахунок виробника поїздів. Сьогодні потяги "Інтерсіті +" ходять без нарікань. На потяги діє дворічна гарантія, протягом якої корпорація Hyundai самостійно усуває всі несправності, які можуть трапитися з технікою. При цьому дедалі частіше звучать експертні висновки, що проблеми з поїздами більшою мірою були пов'язані зі зношеною інфраструктурою вітчизняних залізниць, не призначеною для швидкісного руху. Адже поки швидкісні поїзди ходитимуть по тих самих розбитих вітках, що й вантажні, високий ризик позаштатних ситуацій зберігається. Невідповідність контактного проводу вимогам швидкісного руху призводить до поломок струмоприймачів швидкісних потягів. І ці проблеми будуть у будь-якого швидкісного поїзда — хай то буде Skoda чи КВБЗ. Тому передусім необхідно розв'язувати проблему поганої інфраструктури залізничних перевезень і будувати нові сучасні магістралі, якими ходив би не зношений рухомий склад радянського виробництва, а сучасні потяги.

До речі, південнокорейський концерн не новачок на ринку вагонобудування. Швидкісні експреси Hyundai сьогодні використовують у США, Гонконгу, Індії, Туреччині, Новій Зеландії, Тунісі, Греції, Ірландії, на Філіппінах. При цьому корпорація веде постійну роботу з освоєння нових ринків. Найсвіжіший приклад — купівля єгипетською владою 20 потягів виробництва Hyundai для каїрського метрополітену наприкінці минулого року. Якби якість південнокорейських поїздів була сумнівною, навряд чи їх купували б США і країни ЄС.

Якщо Україна справді прагне інтегруватися в Європу і наблизитися до стандартів європейських країн, їй просто доведеться розвивати транспортну інфраструктуру, в тому числі швидкісне залізничне сполучення, що забезпечує вагому частину пасажиропотоку в країнах Євросоюзу. І десятьма поїздами Hyundai тут ніяк не обійдешся.

Помітили помилку?
Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter
11 коментарів
  • Олег 3 июля, 16:56 Очень тенденциозная статейка. Между строчек торчат уши заказчика. Особенно понравилось высказывание автора , что сейчас поезда ходят без нареканий. Конечно, чай не зима. Подождем января... Відповісти Цитувати Поскаржитись
  • Вероника 1 июля, 10:26 "Скажем, чтобы добраться из Львова в Харьков, нужно провести в вагоне более 17 часов. Скоростные поезда это же расстояние преодолевают в три-четыре раза быстрее." Поезд Львов-Харьков в дороге 17-44, цена плацкарта 155, купе - 288 гривен. Интерсити Львов-Киев+Киев-Харьков, чистого времени в дороге 9-40, цена 1 класс - 824 гривни, 2 класс - 519. Видимо говоря про "в три-четыре раза" автор имела в виду стоимость проезда, а не скорость. И эти почти 10 часов дороги проводишь не лежа на полке, а зажатым в тесном креслице, локоть к локтю с каким-то посторонним хреном. "ЗН", теряете квалификацию, если уж печатаете заказуху, то хоть отдавайте ее умным авторам, которые не работаею так топорно, как госпожа Григоренко Відповісти Цитувати Поскаржитись
  • Эксперт 29 июня, 20:01 Госпожа Григоренко, вы хотите назвать электирчку хюндай, максимальная скорость которой 160 км в час, скоростным поездом и поставить эти хюндаи на одном уровне с российским Сапсаном, немецким ICE и французским TGV?! По комфортности кресел, дизайну, общему комфорту украинские хюндаи - это обычная пристойная западная электричка, которой до уровня экспресса как до неба. Максимальная скорость сапсана 350 км в час, французского экспресса - 320 км в час, у Хюндая - 160. Відповісти Цитувати Поскаржитись
  • Читать надо 29 июня, 19:54 Вы хотя бы читайте тот бред, что пишите: Однако когда дошло до дела, то единственной компанией, согласившейся взять на себя обязательства в течение двух лет — с 2010-го по 2012 год — поставить в Украину сразу 10 скоростных поездов, оказалась южнокорейская корпорация Hyundai. Ни один из конкурентов корейцев не смог пообещать правительству, что сможет выполнить такие требования. ...Hyundai же успел за два года поставить в Украину и начать эксплуатацию сразу шести составов. Другими словами Хюндай не справился с обязательствами. Так что может справились бы с таки выполнением все, но на откат согласен был только Хюндай Відповісти Цитувати Поскаржитись
  • кабалка 29 июня, 15:49 Ага, давайте купим еще 100 милионов "Hyundai". Журналистка, в попытке угодить заказчику статьи не погнушалась передергиванием фактов. Украинский КВСЗ обещал и был готов поставить 10 своих скоростных поездов. Но кто же ему это позволит. А раз заказ отдали корейцам, то и смысла торопиться КВСЗ не было. Кстати, на сегодня КВСЗ сделал уже 2 скоростных поезда за свой счет. И мог бы сделать гораздо больше. Да вот только железные дороги нищие и купить их не могут. А госгарантий и кредитов им никто не даст, чай не "Hyundai". И потом, это традиция такая, гнобить своих и лизблюдствовать перед чужими? Відповісти Цитувати Поскаржитись
  • дед мопед 29 июня, 13:12 Может,"интегрироваться в Корею"? Возможно,Северную...
    Чон Ду Хван 4 июля, 19:58
    Сам интегрируйся туда,долбень.И детей своих в Пхеньян забери...
    Відповісти Цитувати Поскаржитись
  • sa 27 июня, 23:52 У нас, что, есть какая-то другая железная дорога, про которую я не знаю и эта статья про неё? Відповісти Цитувати Поскаржитись
  • ЧМВ 27 июня, 18:33 Скоко за этую джинсу заплатил Бора? Скок-скоко? Не слышу... Відповісти Цитувати Поскаржитись
  • Кокс 26 июня, 23:03 Дело в том, что в Тунисе, Ирландии и на Филлипинах нет вагоностроительных заводов. А у нас есть. С этой точки зрения открывается сомнительность спонсирования и кредитования корейской экономики в ущерб украинской. Відповісти Цитувати Поскаржитись
  • JACK 26 июня, 21:38 Казали розумні люди: правда коштує грошей - закінчилась передплата, то продовжуй. Так ні, зажав грошей, а тепер читай щось таке з присмаком джинси. Ну як не джинса, то лише звершу пройшлися по темі - і алес. А яка різниця в комплектаціях між поїздами поставленими в Україну і Європу, від чого й ціна з надійністью і комфортом очевидно залежать? А чому лише великі потяги а не жменя легких економних рейкових автобусів, які в тій же Європі літають не гірше експресів? І т.д. і т.п. Відповісти Цитувати Поскаржитись
Реклама
Останні новини
Киев 11 °C
Курс валют
USD 25.14
EUR 28.07