Майбутнє у фіскальній петлі

будущее

Читайте також

 

Прем'єр-міністр України, готуючи презентацію програми дій свого уряду в парламенті цього тижня, вирішив "особливо не морочитися" з питанням наповнення її реальним змістом, а не лише декларативними тезами. Ну чим він гірший за президента, який відіграв нещодавно подібний "номер" з усім властивим першій особі держави "блиском"? 

Уже в чому-чому, а в акторській та ораторській майстерності Яценюку талантів теж не позичати. От тільки хоч і довелося задіяти їх на всі сто, щоб спробувати "втюхати" настільки очевидну пустушку навіть лояльному парламенту, цього разу й цього не вистачило — окремі фракції коаліції спочатку відмовилися її підтримати. Дякувати Богу, на допомогу прийшла коаліційна угода, яка придатна на роль програмного документа, на думку спостерігачів, значно більшою, ніж яценюківські слайди, мірою.

Тим часом надбанням гласності став ще один документ — підготовлений у Мінфіні і поданий уже при новому міністрі пакет пропозицій щодо економії та наповнення держбюджету. Таких сумнівних і неоднозначних за своїм змістом (та ще й у переважній більшості проштовхуваних без попереднього експертного обговорення), що першим вердиктом, який напрошувався стосовно вищезгаданої інформації, було модне нині в соцмережах і серед молоді слово "фейк". Якби не одне "але": у розпорядженні редакції DT.UA на той момент уже була копія відповідного документа, що супроводжувався дорученням прем'єра міністрам і віце-прем'єрам відпрацювати ці пропозиції особисто.

Поспішати є куди. Проект нового держбюджету треба подавати через тиждень, і до Києва вже навіть прибула місія МВФ, з якою потрібно обов'язково узгодити його основні параметри, інакше не бачити таких жаданих траншів міжнародної допомоги. Економія або нові джерела надходжень для держфінансів необхідні, а от нагальних змін у податковій базі досі немає — надто захоплюючою була гра у формування коаліції.

Можливості "йти торованим шляхом" при формуванні бюджету-2015 просто немає — бюджет 2014-го з тріском провалено. Капітальні статті видатків навіть при заморожених зарплатах, пенсіях і соцвиплатах профінансовано лише на третину, борги місцевих бюджетів за електрику, воду і послуги ЖКГ ростуть, як снігова лавина.

Однак ні загроза дефолту, ні війна в країні не змусили систему змінитися — секвестр бюджету провели абияк, а влада так і не зрозуміла, що зростання грошових надходжень треба стимулювати, а не "відтискати" в економіки та її агентів, що й так загинаються. Фіскальної політики в загальноприйнятому її розумінні в Україні як не було, так і немає, тож схеми тільки поміняли прописку й кураторів, а "священним олігархічним коровам" не заважає залишатися недоторканними навіть шлейф потурання підступам сепаратистів. Навпаки, у країні з неймовірним рівнем корупції та колосальними обсягами тіньової економіки гроші вирішили пошукати в кишенях найбідніших і найнезахищеніших.

Розрахунки
і прорахунки

Згідно зі звітом Держказначейства за січень—листопад ц.р. до загального і спеціального фондів держбюджету було зібрано 367,7 млрд грн (93,2% від планових показників Мінфіну). Недонадходження в держскарбницю становили 26,7 млрд грн. При затвердженому в бюджетному законі плановому дефіциті в 68,6 млрд грн на весь нинішній рік (4,5% ВВП), за результатами десяти місяців
він досягнув 53,8 млрд грн. Теоретично для країни в стані війни це нормально. Однак є ще й прихований дефіцит мінімум у 20 млрд грн через недовиконання бюджету за видатками (за розрахунками екс-міністра фінансів В.Пинзеника, і всі
30 млрд).

Що вже навіть не насторожує, а відверто лякає — це динаміка надходжень. Так, у листопаді до загального і спеціального фондів держскарбниці було зібрано 32,6 млрд грн (це 80% від плану). Недонадходження — 7,7 млрд грн. У жовтні їх обсяг становив
5,5 млрд, у вересні — 3,2 млрд, у серпні — 1,6 млрд. Негативна тенденція очевидна, від місяця до місяця ситуація дедалі гірша. Зібрати за грудень 50 млрд грн, щоб вкластися в планові показники, неможливо — для цього довелося б у 1,7 разу (!) перевищити результати довоєнного грудня 2013 р.

"Швидше за все, уряд вдасться до стандартної практики прихованого секвестування. Насамперед постраждають капітальні видатки, заробітні плати, скажімо так, заощаджуватимуть на тих сферах, на яких заощаджують завжди, але в більших обсягах. Принаймні профінансувати існуючі видатки на 100% цього року не вийде", — розповіла DT.UA Ілона Сологуб, експерт Київської школи економіки.

Приховати бюджетні проблеми влади, щоб ситуація виглядала контрольованою, намагаються постійними "маленькими хитрощами в інтерпретації статданих, а часом і банальним перекручуванням фактів. Наприклад, не без задоволення фіскальна служба відзвітувала, що аж на 1,2% перевищила торішні показники щодо наповнення держскарбниці. От тільки план для податківців за січень—листопад цього року становив 302,2 млрд грн, а до бюджету надійшло не набагато більше 282 млрд грн. Тобто плюс 1,2%, але мінус 20 млрд.

На своє виправдання голова фіскальної служби Ігор Білоус пояснює, що Мінфін ставить "нереальні" плани, виконати які в нинішніх умовах неможливо. Що навіть зростання до 20% інфляції — традиційної палички-стукалочки для некомпетентних урядів, яка обкрадає населення, але допомагає наповнювати бюджет, виходить, не перекриває виниклих дір. Цікаво, фіскали їх хоч намагаються латати, чи самі відкривають нові? Приміром, на митниці, де стовідсоткова девальвація мала б компенсувати далеко не таке значне (якщо судити з даних суміжних галузей) фізичне падіння обсягів зовнішньої торгівлі. Виходить, що навіть традиційна практика податкових "переплат" себе вичерпала і стала неефективною через скорочення обігових коштів у компаній.

Не відстаючи від фіскальної служби, статистику прикрашає і прем'єр-міністр, котрий повідомив про те, що доходи держбюджету за 11 місяців на 5% перевищують торішні показники. І це справді так, але за планами Мінфіну вони мали зрости на 11% від минулорічних.

Утім, ніхто й не очікував 100-відсоткового виконання бюджету, головне питання — на чому вирішить заощаджувати держава? "Незважаючи на те, що значними джерелами економії стали зупинка фінансування анексованого Криму та окупованих територій Донбасу, цього буде недостатньо. Найімовірніше, будуть обмежені капітальні видатки — за десять місяців вони були профінансовані на 31,2%, це дасть змогу заощадити 20 млрд грн, що теж допоможе лише до певної міри, — пояснила DT.UA Юлія Шибалкіна, економіст "CASE Україна". — Але головна проблема в тому, що всі ці процеси відбуваються "неофіційно" — без внесення змін до державного бюджету, "ручний" режим процвітає".

Імовірно, не повною мірою буде відшкодовано ПДВ експортерам. Якщо у вересні-жовтні вони одержували щомісяця приблизно 4,5 млрд грн відшкодувань, то в листопаді вже
3,2 млрд. 

Із початку року підприємцям відшкодували 42,1 млрд грн — це 90% від запланованого обсягу. Щоб виконати зобов'язання повною мірою в грудні, треба повернути бізнесу понад 11 млрд грн — половину прихованого дефіциту.

Уже відчули брак грошей бюджетники в регіонах. Але 26 листопада уряд додатково виділив місцевим бюджетам 2,6 млрд грн для погашення заборгованості по зарплатах і ще 198 млн — для соціальних виплат малозабезпеченим родинам і інвалідам. Що цікаво, розпорядження, яке виділяє кошти місцевим радам, лише "рекомендує" витратити їх на зарплати бюджетників. А отже, при дірках у фінансуванні інших статей видатків у місцевої влади залишиться спокуса спрямувати держкошти на інші потреби, а перед бюджетниками розвести руками, мовляв, грошей немає.

За словами Олександра Слобожана, аналітика Асоціації міст України, дірок у фінансуванні регіонів безліч. Крім "екології" і "культури", що традиційно недоодержують коштів, у повному обсязі не буде профінансовано комунальні витрати, плату за енергоносії й багато чого іншого. На нещастя, для України ситуація типова, просто цього року вона погіршиться. Річ в іншому, чи зможе новий уряд відмовитися від "малювання" статистики, затвердження зайве оптимістичних планів, ручного управління та нескінченної зміни законодавства, при цьому грамотно скоротити видатки й свідомо підійти до складання бюджету 2015 р.?

Урізуй
і пануй

Макропоказники, на підставі яких буде зверстано робочий варіант бюджету-2015, такі: номінальний ВВП — 1,72 трлн грн, реальний ВВП — мінус 4,5%, інфляція — 13,4%, дефіцит — 3,7%. При цьому Мінфін, що планує подати державний кошторис у парламент до
20 грудня, попросив усіх розпорядників, висуваючи бюджетні пропозиції, відразу утискати їх на чверть.

За той час, поки податкова готує квазіскорочення 27 діючих податків до дев'яти, було запроваджено два нові податки. DT.UA вже писало про те, що, з погляду наповнення бюджету, ці ініціативи були провальними. Але уроком це не стало. Ба більше, якщо вірити робочим документам уряду, що просочилися цього тижня в ЗМІ (див. табл.), українцям доведеться відмовитися від низки пільг і надбавок, а багатьом треба вже зараз починати шукати нову роботу.

 

Урізатимуть усе — від безплатних обідів у лікарнях до кількості вчителів і вихователів у дитсадках. Деякі статті скорочення видатків уже зустрічалися в меморандумі, підписаному Україною й МВФ. Інші — це давно існуючі пільги, на які роками бракувало бюджетних коштів. Але є скорочувані статті, які викликають здивування. Наприклад, зменшуючи пенсії науковцям, що в середньому становлять 3,5 тис. грн, уряд хоче заощадити аж 1,3 млн. Водночас на пенсіях народних депутатів, які в середньому становлять 15 тис. грн, економлять лише 0,2 млн. До того ж наукових співробітників хочуть залишити без надбавок за наукові ступені й звання, а саму наукову діяльність позбавити будь-якого фінансування як державою, так і місцевою владою.

Згубним буде й удар по аж ніяк не багатій системі освіти, яку очікує відверто похмуре майбутнє. Частину викладачів планують скоротити, збільшивши педнавантаження на фахівців, що залишилися. Доплати за класне керівництво й перевірку зошитів скасують. Школи, в яких кількість учнів не перевищує 10, закриють (це близько 400 навчальних закладів). Учнів молодших класів залишать без безплатного харчування, а студентів — без стипендій і пільг на проїзд. Підручниками держава забезпечуватиме тільки дітей із малозабезпечених родин.

Із тезою про те, що державі треба жити по коштах, складно посперечатися. Як і з твердженням, що в нинішній системі гроші розподіляються й витрачаються далеко не оптимальним чином. Але пропонуючи урізати видатки та скорочувати обов'язковий термін навчання в українських школах, чи супроводжує хтось такий крок виразною та зрозумілою програмою реформування науково-освітньої сфери, завдяки реалізації якої вона почне функціонувати ефективніше? І чи справді для зведення кінців з кінцями в держскарбниці треба нині обкрадати майбутнє країни? Невже для цього немає інших джерел?

Що стосується інших соціальних пільг, то до системи їх надання справді є чимало запитань — давно відомо, що тільки 28% соціальних виплат у країні доходять до насправді найбідніших верств населення, які їх потребують. Щоб виправити ситуацію, чиновники пропонують виділяти пільги й допомогу адресно, апелюючи при цьому до давніх рекомендацій МВФ. За задумом, це справді має підвищити контроль над процесами, знизивши кількість тих, хто користується пільгами необґрунтовано. Але чи виправить це ситуацію, за якої понад 80% самотніх матерів одержують держдопомогу лише в розмірі 310, 386 або 365 грн на кожну дитину залежно від віку?
І якщо адресність має піти їм на благо, то за рахунок чого планується щорічна економія у відповідній статті видатків понад 2 млрд грн?

Не за горами й масові скорочення. До обіцяного МВФ, але так і не реалізованого 3-відсоткового скорочення адмінапарату може додатися скорочення Нацгвардії на 20 тис. (до 40 тис.), зменшення кількості міліціонерів орієнтовно з 245 до 135 тис., скорочення прокурорів із 14,5 до 9 тис. Тільки три ці заходи здатні скоротити держвидатки на 3,5 млрд грн. Правда, є й зворотний бік медалі: чим потім усі ці люди займатимуться? Чи у змозі держава створити для них робочі місця, можливості для перекваліфікації? І чи не нівелюватимуть економічний ефект цих скорочень обсяги допомоги у зв'язку з безробіттям, які зростуть у кілька разів?

Інша річ норми, на які кошти роками не виділяються. Наприклад, грошові компенсації військовослужбовцем за належне їм житло, які вже багато років не оплачуються через брак коштів. Цього разу економія в 7 млрд від скасування цих пільг примарна — гроші на ці потреби й так існують лише на папері. І таких варіантів у робочому документі уряду, на жаль, багато. Йдеться про колосальну суму в 496,9 млрд грн — це видатки, коштів на покриття яких просто немає.

З одного боку, резон у таких змінах є, і уряд начебто вперше готовий перестати "робити" статистику й відкрито визнати, що в країни немає грошей. "Бідна держава проста не може собі дозволити бути соціальною. Ми маємо реально подивитися на речі, насамперед оцінювати наші можливості. На жаль, роками наш бюджет розраховувався, відштовхуючись від видаткової частини. Але такий підхід треба змінювати. Ми передусім маємо оцінювати наші можливості в сфері доходів", — пояснив експерт з Інституту бюджету та соціально-економічних досліджень Артем Рудик.

Та, з іншого боку, в країні процвітає корупція, і схеми, що працювали за минулої влади, обгудили, але не усунули, тож вони продовжили працювати вже за влади нинішньої. Можливо, ефективніше буде пошукати гроші, яких бракує бюджету, там, де їх однозначно більше, ніж у вчителів і дитсадівських вихователів?

Так, на кінець жовтня 2014-го борг України становив 945,3 млрд грн, або близько 62,3% ВВП. Цю цифру було розраховано за курсом 12,95 грн за долар. Розмір боргу на 30 листопада розраховуватиметься вже за курсом 14,97 грн за долар. А оскільки 54,6% українського держборгу номіновано в іноземній валюті, вже йтиме про цифру, яка перевищує 1 трлн грн. Ні мільйона, зекономленого на наукових співробітниках, ні мільярда, отриманого після скасування студентських стипендій, не вистачить для покриття цієї суми.

То, може, Нацбанку час, нарешті, припинити, видаючи нові мільярдні порції рефінансування, потурати спекуляціям на валютному ринку, які розкручують дедалі нові витки девальвації? Чи пам'ятна відписка на адресу НАБУ від генерального департаменту кредитно-грошової політики, що, мовляв, не його справа турбуватися про цільове використання коштів, що видаються банкам (які встигають під час однієї торговельної сесії іноді по кілька разів обернутися на валютному ринку), — це самим собі виписана індульгенція, що дозволяє обкрадати всю країну на обвалах-стрибках курсу?

Водночас скасування пільг для АПК, до речі, одна з перших рекомендацій МВФ, здатна залучити до держбюджету, за найскромнішими оцінками, близько 0,3% ВВП, а це понад 5 млрд грн. Пряма держпідтримка галузі невелика — 100 млн грн на рік, але податкові пільги дають можливість аграріям щороку акумулювати, навіть за офіційними оцінками, майже 14 млрд грн, левова частка з яких припадає на агрохолдинги, які зовсім не гребують оптимізаційними схемами. Природно, аграрне лобі в нинішніх органах влади, яке переконливо розрослося, краще відбере сніданки в школярів, аніж 14 млрд в агрохолдингів.

Махрова корупція в сфері держзакупівель процвітає багато років — і на всі реальні та псевдореформи вона не зважає. Гігантські відкоти та зловживання в ній уже давно стали предметом не лише розмов, а й багатьох журналістських розслідувань. І що? Профільне Мінекономіки лише вкотре констатувало, що 40% держзакупівель продовжує відбуватися за неконкурентною процедурою, як правило, в одного замовника. Тільки через це держбюджет нинішнього року вже втратив понад 40 млрд...

Дозвольте запитати, що насправді, а не на словах робиться для реальної, а не декларативної боротьби зі зловживаннями, зав'язаними на офшори, через які проходить половина (!) експорту країни (до їхнього числа слід віднести всі низькоподаткові юрисдикції, які дозволяють оптимізацію, а не лише країни в офіційному "чорному" списку). Тільки з початку 2014 р. поставки товарів у такі країни зросли на чверть (!) і вже обійшлися країні в 204 млрд грн.

Отже, контроль над трансферним ціноутворенням (метод, який широко використовується у міжнародній практиці) має бути першочерговим пріоритетом для уряду та фіскалів країни! Але ні перші, ні другі поки що не зробили, по суті, нічого для того, щоб ухвалений ще в середині 2013 р. закон
просто почав працювати.Виявляється, фіскальна служба зі штатом в 50 тис. співробітників не має ресурсів для забезпечення цього контролю, і раніше ніж ще через рік(!), за словами Білоуса, механізм не запрацює.

А скільки розмов було й триває про "податкові ями", через які проходить понад
300 млрд грн на рік, що позбавляє державу близько 70 млрд грн податкових надходжень. Але й тут далі розмов справа особливо не рухається, адже прикривати тіньові схеми клопітно та небезпечно, а от "кришувати" — набагато комфортніше...

А от із "широких мас" гроші можна взяти, придумавши черговий новий податок, "потрусивши" зайвий раз фірми, "попросивши" авансовий платіж. Заяви глави фіскальної служби про "повну зупинку контрабанди" також далекі від реальності. Хто доказово спростував інформацію, що тільки через Одеську митницю щомісяця проходить 25 тис. т "лівого" бензину? Втрати держбюджету лише в цьому окремому випадку становлять 900 млн грн.

Про те, що українські митники — це "контрабандисти в погонах", кажуть усі, включаючи країни, які сусідять із нами. Обмін інформацією з якими допоміг би швидко з'ясувати, яка частина падіння показників зовнішньої торгівлі справді зумовлена скороченням її фізичних обсягів, а яка — відходом величезних товарних потоків (причому не тільки імпортних) на тіньове або навіть нелегальне становище. Але це нікому не потрібно, адже в іншому разі робота на митниці стане справою далеко не такою престижною і дохідною, як зараз. І хто з "кришувателів" митних схем у вищих ешелонах влади відмовиться від "золотої митної жили", яка вже зробила такими заможними стількох "хороших" людей...

Припинення тільки вищезгаданих зловживань забезпечило б додаткові щорічні надходження до бюджету в обсязі 300 млрд грн.

Згадуються оцінки Федерації роботодавців про багато десятків мільярдів, які бізнесу доводиться витрачати на хабарі, відкоти й тому подібні "принадності". Виходить, що чиновники та правоохоронці цілком у змозі налагодити стягнення цієї багатомільярдної винагороди, та тільки не в інтересах скарбниці держави.

За оцінками, яких практично не заперечують, від 40 до 70% вітчизняної економіки перебуває в "тіні", причому можна не сумніватися, що за останні 12 місяців цей показник зріс досить переконливо. По суті, на нелегальному або напівлегальному становищі разом із офіційною економікою функціонує її неформальний сектор порівнянних розмірів! Які плоди для бюджету могла б принести хоча б часткова його детінізація? Але що ми бачимо на цьому поприщі?

Мінфін "порадував" черговою новинкою — 30-відсотковим податком на витрати фізосіб, що передбачає оподаткування витрат, які перевищують задекларовані доходи, попутно змусивши громадян здійснювати всі платежі понад 12,8 тис. грн через банки. Цікаво, фіскали справді вірять, що після його запровадження зможуть додатково зібрати до бюджету майже 90–120 млрд?

Однак сама ідея справді дуже розумна й навіть необхідна. Але не в умовах тотальної корумпованості фіскальних органів і ще більш тотальної недовіри до держави, її грошової одиниці та банків. А так починання буде повністю дискредитоване, і замість відчутної детінізації ми одержимо ще більше розростання "неформальних" відносин в економіці.

* * *

Замість реалізації грамотної та продуманої комплексної політики (і звідки їй узятися?), уряд вирішив піти звичним шляхом, спробувавши заощадити "аж" 27 млрд грн, і це за умови запровадження всіх позначених у документі норм, що зовсім не гарантовано. На думку опитаних DT.UA експертів, ця "економія" не забезпечить відчутного ефекту. Зате виявиться досить результативною, але зі зворотним знаком для економіки. З огляду на зростання зовнішнього боргу та бюджетного дефіциту, воєнні видатки, зростання економічної кризи, фіскальна петля на її шиї затягується дедалі тугіше. На жаль, реформи дедалі більше забалакують, а розуміння того, що шукати додаткові бюджетні ресурси потрібно, стимулюючи розвиток, а не затягуючи зашморг та оббираючи середній клас разом із незаможними, так і не з'явилося.

Помітили помилку?
Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter
57 коментарів
  • Pravo 19 декабря, 19:15
    Pravo Сегодня, 19:06 Жах того, що розвели в Україні 23 роки - то економіка та політика , що базується на брехні та беззаконні, то економіка та політик невігласів, брехунів , злодіхв та крадіїв, крадіїв життя. Якщо не знаєш нічого то йди геть, не сиди у кріслі, бо в нас мруть вже з голоду люди. ЗАТЯГУВАТИ ПОЯСА ПОТРІБНО ТИМ, ХТО ОТРИМАЄ ЗНАЧНІ КОШТИ, Хай як хочуть називають устій, яким хочуть "ізмом", але вже в нації увавсь терпець , все - якщо за місяць, крім підвищення - ЩО Є ЗЛОЧИНОМ ПРОТИ НАРОДУ, не почуємо нічого - не мачо чекати, бо й в Києві голод зроблять, бо ВОНИ ЧИ НЕ ВМІЮТЬ ЧИ НАВМИСНО ПРОТИ НАРОДУ РОБЛЯТЬ, бо служать ЗОЛОТОМУ ТЕЛЬЦЮ.
    Ще мені треба й розвиненим країнам нагадати, що ми вклоняємося перед Месією, що ніс велику гуманітарну ідею,основа якої - НЕ МОЖНА ТОРГУВАТИ У ХРАМІ.
    talymon 19 декабря, 22:45
    Перш ніж щось пропонувати чи вимагати, потрібно зрозуміти, хто є Князем світу цього. І можна однозначно стверджувати, що Месія не є цим князем. І це є очевидним. Нагадаю вам лише, що у середньовічній Англії лихварів заборонялось ховати на одному цвинтарі разом з посполитими. А тепер сучасні лихварі заправляють цілим світом і стали майже безсмертними, майже небожителями. То чиїми слугами вони є? Месії?... Пам'ятайте: "Не згадуй ім'я Моє марно".
    Відповісти Цитувати Поскаржитись
  • Pravo 19 декабря, 18:59
    anatolii 17 декабря, 10:33 =Друга спроба= А чого жебраючій американській молоді їхати в Китай? Там потрібно важко працювати, щоб мати засоби для існування. Зовсім інакше в США: "Last month, the Senate Budget Committee reports that in fiscal year 2012, between food stamps, housing support, child care, Medicaid and other benefits, the average U.S. Household below the poverty line received 168.00 USD a day in government support. What's the problem with that much support? Well, the median household income in America is just over 50,000 USD, which averages out to 137.13 USD a day. To put it another way, being on welfare now pays the equivalent of 30.00 USD an hour for a 40-hour week, while the average job pays 20.00 USD an hour."
    А чгму тоді нам американці кажуть, що в нас "великі" соціальні стандарти. От це, якщо перекласти, то воно означає. що в нас фактично немає ніяких соціальних стандартів, нашіх людей знищено морально та економічно, тепер читає, о чергове підвищення вже готують, а не хочуть там в Уряді скинутись на допомогу старим Донбасу? По 100 тисяч долларів? Бо вже пересічні люди не мають на що жити. З такою політикою як в Україні, то йвійни не треба. А чи думає Уряд, що вже народ не буде цього терпіти? Крім того отому Розенко кажу - НЕ ОТРИМАЮТЬ ЛЮДИ СУБСИДІЇ ПРИ ЦЬОМУ ЗАКОНІ, не брешіть, бо Ви будете персонально ВІДповідальні. Субсидії повинні бути ПЕРСОНАЛЬНІ, як і соціальна допомога. Крім того, без економічної політики, що призведе до ПІДНЯТТЯ ДОБРОБУТУ ЛЮДЕЙ, нічого теж не вийде. Бо не такі дурні в нас люди, щоб чути дурниці, й вірити, що всі повинні затягувати, а гроші течуть в кармани "браткам". Тож робіть щось, та не чути пана міеістра економіки, крім того, що він 500 тисяч долл. в Укораїні заробив, треб спитати, а скільки податків сплатив, й на чому заробив ьакі кошти? А чи пробував він жити на 1200 грн. в Києві, й платити комунальні тарифи?
    Pravo 19 декабря, 19:06
    Жах того, що розвели в Україні 23 роки - то економіка та політика , що базується на брехні та беззаконні, то економіка та політик невігласів, брехунів , злодіхв та крадіїв, крадіїв життя. Якщо не знаєш нічого то йди геть, не сиди у кріслі, бо в нас мруть вже з голоду люди. ЗАТЯГУВАТИ ПОЯСА ПОТРІБНО ТИМ, ХТО ОТРИМАЄ ЗНАЧНІ КОШТИ, Хай як хочуть називають устій, яким хочуть "ізмом", але вже в нації увавсь терпець , все - якщо за місяць, крім підвищення - ЩО Є ЗЛОЧИНОМ ПРОТИ НАРОДУ, не почуємо нічого - не мачо чекати, бо й в Києві голод зроблять, бо ВОНИ ЧИ НЕ ВМІЮТЬ ЧИ НАВМИСНО ПРОТИ НАРОДУ РОБЛЯТЬ, бо служать ЗОЛОТОМУ ТЕЛЬЦЮ.
    Відповісти Цитувати Поскаржитись
  • anatolii 17 декабря, 00:47
    Barbara Вчора, 11:02 Массовая эмиграция в процветающий Китай нищей американской молодежи достигла неверояных масштабов! В Пекине стремительными темпами ростут амекикентауны, где бедные америкосы живут в фанерных хижинах, ради счастья работать на китайских заводах подсобными рабочими!
    А чого жебраючій американській молоді їхати в Китай? Там потрібно важко працювати, щоб мати засоби для існування. Зовсім інакше в США: "Last month, the Senate Budget Committee reports that in fiscal year 2012, between food stamps, housing support, child care, Medicaid and other benefits, the average U.S. Household below the poverty line received 8.00 a day in government support. What's the problem with that much support? Well, the median household income in America is just over ,000, which averages out to 7.13 a day. To put it another way, being on welfare now pays the equivalent of .00 an hour for a 40-hour week, while the average job pays .00 an hour."
    Відповісти Цитувати Поскаржитись
  • Сергей Панасенко 17 декабря, 00:41 О праве народа Украины на социальный взрыв http://minfin.com.ua/blogs/dikkens/61804/ Відповісти Цитувати Поскаржитись
  • Pravo 15 декабря, 10:34 Еспресо ТВ" Олена Тищенко - ОТЛИЧНАЯ СТАТЬЯ (pravo - В статье идет речь о беспределах приватизации и том, что эти процессы НЕОБХОДИМО ОСТАНОВИТЬ И ПОСТАВИТЬ НА КОНТРОЛЬ ОБЩЕСТВА, иначе мы всегда будем НИЩИМИ.) "Трезвый взгляд на "шоковую терапию" Правительства или как быстро Коломойский приватизирует "Нафтогаз"" Правительство представило программу реформ, которую назвало сложной, но необходимой Украине шоковой терапией Причем практически все телеканалы, которые как правило занимают противоречащие позиции, в зависимости от их принадлежности тому или иному олигарху, и приближенности к той или иной политической силе, выступили на удивление единым фронтом. И усиленно «скармливают» украинцам идею нужности предложенной Правительством программы, делая особый акцент на необходимости скорейшей и масштабной приватизации. При этом в качестве примера приводится «успех» Польши и то, как приватизация помогла ей и другим странам избавиться от коррупции. И прямо-таки космическими темпами улучшила жизнь поляков. Серьезно? А я несколько лет назад разговаривала с молодой польской девушкой, которая сказала, что в ее родном городе практически не осталось молодежи. Все выехали в развитые Европейские страны, потому что в Польше они достойно зарабатывать не могут. Это что касается бытового уровня. А что касается уровня профессионального, то Нобелевский лауреат Джозеф Стиглиц (Joseph Stiglitz), бывший консультант Мирового банка и профессор Колумбийского верситета, равно как и многие другие специалисты, назвал постсоветскую приватизацию самой большой ошибкой стран Восточной Европы и их советников из Мирового банка, которые лоббировали массовую приватизацию с целью ослабления контроля правительств над экономикой. И приводит Польшу в качестве наихудшего примера. Потому что правда о приватизации 90-х – это то, что Запад требовал как можно более масштабное отчуждениe имущества из государственной собственности из опасения, что Советский Союз вдруг восстановится. И настаивая на приватизации, европейские консультанты имели целью ослабление правительств государств Восточной Европы, которые в большинстве все еще состояли в основном из коммунистических лидеров. И этой цели они достигли. Правительства Украины и России в 90-х ослабели настолько, что в государствах к власти фактически пришли криминальные кланы. Так что как минимум можно говорить о том, что скорейшим результатом приватизации будет дальнейшее ослабление нашего и без того не сильного Правительства. Потому что когда у государства денег меньше, чем у олигархов, страной управляют именно они. Что у нас и происходит. Или криминал. Или и то и другое вместе. Более того, заявления о том, что уменьшение государственной собственности приведет к уменьшению коррупции просто смешны. Потому что приватизация 90-х как раз и создала коррупцию в сегодняшних масштабах. Ну какой судья в Украине осудит Коломойского, который по-моему практически монополизировал Кабмин, или того же Ахметова с Пинчуком? Кроме того, как можно говорить о приватизации в коррумпированном государстве? Для начала эту коррупцию нужно хотя бы немного уменьшить, а потом уже что-то приватизировать. Потому что в нынешних условиях приватизация пойдет по схеме Криворожстали: тот, кто имеет доступ к государственным активам и управляет ими фактически, а не на бумаге (как Коломойский имуществом Нафтогаза), тот это имущество и «купит», вложив в покупку то, что из него же и выкачал. А условия тендеров будут прописаны таким образом, что победители будут известны заранее. И в качестве доказательства того, что массовая приватизация – это провальный подход, тот же Стиглиц приводит пример успеха Китая и провала пост-советских стран. Государство, как любое предприятие – должно зарабатывать само, а не зависеть от частных лиц. И есть такие отрасли, куда кроме государства никого допускать нельзя. Либо потому, что они являются жизненно важными для жизнедеятельности страны, как например газовая отрасль и газотранспортная система, либо потому, что в них слишком много возможности для злоупотреблений и отмывания денег, как, например, игровой бизнес. А сегодня – Яценюк «договаривается» с Коломойским, чтобы тот заплатил налоги за пользование Укрнафтой. Ну хоть немного. Ну пожалуйста. Так что же будет дальше? И это еще не все. Многие экономисты заявляют, что шоковые терапии – ничто иное, чем миф. Потому что успешные экономические программы приводят к улучшению жизни населения, пусть даже минимальному, а не его ухудшению, к чему так усиленно готовят украинцев. А привлечь иностранный капитал можно не только путем продажи имущества, но и путем передачи в аренду, создания совместных предприятий и так далее. Что даст возможность государству получать постоянную прибыль от его имущества, как это происходит в российском энергетическом секторе. А не один раз и по заниженной в результате коррупционных договоренностей цене. Но похоже мы имеем очередное Правительство «временщиков». Которым просто нужно «здесь и сейчас». И себе. А не постоянно и всем. Так что общая позиция средств массовой информации в отношении необходимости приватизации – это на самом деле свидетельство единого желания всех наших олигархов: поучаствовать в ее новой волне, что окончательно добьет наше государство. А потом придет Россия и скупит оставшееся за 5 копеек, влив деньги в «восстановление» экономики. Потому что кроме нее нам никто денег не даст. Все равно уйдут. Да и России мы будем экономически не очень нужны. Так что останется надеяться на принципиальность Путина в отношении Украины. И его желание политически отыграться. Редакція сайту не впливає на зміст блогів і не несе відповідальність за думку, яку автори висловлюють на сторінках "Еспресо ТВ"
    Pravo 15 декабря, 10:39
    А также речь о том, кому мы платим и будем платить за газ ,если поднимут в №_% раз, что подчеркиваеи беспредел. Бедные за свой счет,делают богатых еще богаче ., а себя еще беднее. Вот, основной принцип, который нам ПОСТОЯННО НАВЯЗЫВАЮТ. Программа обогащения богатых за счет других слоев населения, при неадекватном доходе граждан - БЕСПРЕДЕЛ. Надо ПРЕКРАТИТЬ ПРИВАТИЗАЦИЮ, иначе нас как дедушка Ленин писал, ждут постоянная борьба за то, что мы имели при СССР- и работу, и зарплату, и т.д. Поэтому надо НАЧАТЬ КОНТРОЛИРОВАТЬ ВЛАСТЬ И ТРЕБОВАТЬ АДЕКВАТНЫХ РЕФОРМ.
    Відповісти Цитувати Поскаржитись
  • Pravo 14 декабря, 23:00
    anatolii Сегодня, 21:12 У зв'язку з піднятою авторами темою і реакцією на неї небайдужих читачів у своїх постах хочу всім порадити згадати про те, як і за рахунок чого і кого долали останню фінансово-економічну кризу країни Заходу. Якщо коротко, то практично без винятку саме за рахунок населення, за рахунок зниження соціальних стандартів життя трудящих мас, скорочення статей соціальних видатків державних бюджетів своїх країн. Згадайте масові протестні виступи трудящих і молоді у Англії, Іспанії, Греції і далі по всій Європі. А що робили у той самий час з банкірами і їх банками, які і виявилися багато у чому винуватцями цієї самої кризи? А їх рятували, рефінансуючи у гігантських розмірах, чи навіть викуповуючи тимчасово у державну власність. Хіба це хоч чимось суттєво відрізняється від того, що планує робити уряд? Хіба що тим, що на Заході це робиться час від часу вже давно, а у нас уряд публічно пропонує зробити це мало чи не вперше. Так що ніякої теми для дискусії насправді не існує, якщо серйозно, якщо ми усі справді солідарні у тому, що бажаємо приєднатись до західної цивілізації. AVE ZAHID, MORITURI TE SALUTANT!
    Ну пане, Анатолію не лукавте. В Америці посадили керівника юіржі, в Європі проводили розслідування й там ще ніхто так не зхабавнів, як у нас, крім того ЗНИЖЕНО МАЙЖЕ ДО НУЛЯ БАНКІВСЬКИЙ ПРОЦЕНТ ТА ЗБІЛЬШЕНО ОПОДАТКУВАННЯ ДЛЯ ЗАМОЖНИХ. Значно було збільшено оподаткування багатих та крім того в них ІСНУЄ ПРОГРЕСИВНЕ ОПОДАТКУВАННЯ ТА ЗНАЧНИЙ ПРОЦЕНТ НА СОЦІАЛКУ. Тоє ситуація зовсім інша, ЧИ МИ ПОБАЧИЛИ ЗНВЧНЕ ЗБІЛЬШЕННЯ ОПОДАТКУВАННЯ БАГАТІЇВ? ЧИ ЗМЕНШЕННЯ БАНКІВСЬКОГО ПРОЦЕНТА? Та в них інші й соціальні гарантії, принаймі вони існують та діють. ТАКЩО СИТУАЦІЯ ЗОВСІМ ІНША, З БІДНИХ НЕ ЗДИРАЛИ ,а давали. Тож не треба лукавити та обманювати. Воно схоже як палець на щось.
    Pravo 14 декабря, 23:04
    anatolii 15 декабря, 00:28
    А чого мені лукавити? Ми з Європою хоч і живемо фізично у одному часі, проте історично ми з нею належимо до різних історичних епох (навіть). І цей історичний розрив у часі нам належить подолати, якщо ми дійсно хочемо стати частиною Європи. І вона готова нам у цьому допомогти... А всі соціальні здобутки трудящих Європи історично дістались їм у класовій боротьбі з капіталістами, чи як зараз їх називають, роботодавцями. І трудящим України неминуче доведеться постійно боротися за свої соціальні права через страйки, демонстрації, пікети. об'єднуючись для цього у профспілки.... Тепер про ваші факти. Випадок з арештом організатора фінансової піраміди у США стався під час фінансової кризи 2008--2009 р. р. і таким чином не стосується нашої теми. Але якщо хочете, то у нас також заборонили діяльність МММ Сергія Мавроді. Чим не "наш ответ Чемберлену"? Щоб дійсно довести, що я лукавлю, вам необхідно довести, що я говорив неправду, кажучи про масові демонстрації трудящих і молоді по усій Європі на захист своїх соціальних завоювань саме у період останньої фінансово-економічної кризи. І що уряди країн Заходу потратили астрономічні кошти на підтримку, на порятунок банків своїх країн. І що уряди країн Заходу скоротили чи намагаються скоротити дефіцит своїх бюджетів саме за рахунок урізання витрат на програми соціального захисту і підтримки своїх громадян і молоді у тому числі, за рахунок скорочення робочих місць для тих, хто працює у бюджетній сфері.... Скажіть, вам про це відомо? А про те, що родовою ознакою західної моделі розвитку є те, що з часом багатші стають лише багатшими, а бідніші лише біднішими, не знає лише той, хто не хоче цього знати. Повідомлялось навіть, що у США настали часи, коли молоде покоління вступає у життя біднішим за покоління своїх батьків і про те, що соціальний статус людини, не дивлячись на усі наявні там соціальні ліфти і на те, що демонструють у кінотеатрах і по телевізору, і там, як не дивно, успадковується, передається з покоління у покоління... Колись давно у СРСР було популярним гасло "доженемо і переженемо Америку". У наш час, коли Китай з його дешевими товарами вже став найбільшою економікою світу, коли дуже скоро з 50% існуючих робочих місць як у США так і у Європі живих робітників витіснять роботи, я вже не розумію, чи відстаємо ми все-ще від них, чи вже випередили. Краще вважати, що випередили...
    Pravo 15 декабря, 01:05
    Ну тоді, треба виявити яку саме кризу Ви маєте на увазі, я мав на увазі - 2009 рік. А про Грецію - то там ситуація подібна до нашої - олігархостан. До речі саме концентрація капіталу спричияє най більші ризики, й олігархія - це вже криза. Те, що Ви говорите , вкладається в основну схему , чим бідгніші люди, тим більша загроза кризи країни. Тому у самих вдалих країнах іде перерозподіл, дійсний перерозподіл - від багатих до бідних. Та в мене ще є власні думки та дослідження, але я тут їх не буду викладати. Одне кажу - поки не здихаємося олігархату через податки та размонополізацію, ніколи не будемо жити без кризи, бо як би людям не давали, все одно олігархія зжере все за рік - от і все. Тож віл перерозподілу залежить економічна безпека. Тепер побачимо в нас - береться з бідніших, хоча треба брати з багатших та давати біднішим, це ж так в Європі, а не в СРСР роблять, а в нас навпаки, тож згідно моєї гіпотези - НОВА КРИЗА НЕ ЗА ГОРАМИ,
    Відповісти Цитувати Поскаржитись
  • anatolii 14 декабря, 21:12 У зв'язку з піднятою авторами темою і реакцією на неї небайдужих читачів у своїх постах хочу всім порадити згадати про те, як і за рахунок чого і кого долали останню фінансово-економічну кризу країни Заходу. Якщо коротко, то практично без винятку саме за рахунок населення, за рахунок зниження соціальних стандартів життя трудящих мас, скорочення статей соціальних видатків державних бюджетів своїх країн. Згадайте масові протестні виступи трудящих і молоді у Англії, Іспанії, Греції і далі по всій Європі. А що робили у той самий час з банкірами і їх банками, які і виявилися багато у чому винуватцями цієї самої кризи? А їх рятували, рефінансуючи у гігантських розмірах, чи навіть викуповуючи тимчасово у державну власність. Хіба це хоч чимось суттєво відрізняється від того, що планує робити уряд? Хіба що тим, що на Заході це робиться час від часу вже давно, а у нас уряд публічно пропонує зробити це мало чи не вперше. Так що ніякої теми для дискусії насправді не існує, якщо серйозно, якщо ми усі справді солідарні у тому, що бажаємо приєднатись до західної цивілізації. AVE ZAHID, MORITURI TE SALUTANT! Відповісти Цитувати Поскаржитись
  • Ed Fed 14 декабря, 20:23
    talymon Сегодня, 17:15 === Волонтеры армию возродили сами за считанные недели.==== Є така сентенція, що коли уряд дозволяє суспільству опікуватись армією, то в кінцевому підсумку армія буде опікуватись урядом. У нашому випадку це може означати, що за багатьма волонтерськими рухами стоять ... олігархи. Нехай це і звучить надто цинічно.
    Да, скорее всего без помощи некоторых олигархов волонтерский рух не стартанул бы. Помощь и сейчас оказывается. Думаю, просто интересы олигархов совпали с интересами общества в какой-то момент времени. Конечно, есть люди, которые готовы жертвовать своими интересами в пользу общественных. Даже жизнь отдать. Мы перед ними в неоплатном долгу. Навсегда. Но нельзя требовать самопожертвования от каждого. Лучше стимулировать то, что совпадает с интересами общества, и наказывать за то, что противоречит. Так законы и мораль работают, согласитесь. Но в нашем государстве разрушены средства контроля за соблюдением общественных интересов. Даже если бы за брошенный на тротуар окурок не полагалось наказание по закону, то по морали следовало бы по крайней мере сделать замечание. Но много таких примеров мы можем вспомнить? Поэтому нужно делать ставку на активных людей, которым за державу обидно. И такие есть! А относительно олигархов... Не все помогали волонтерам, во всяком случае украинским. И лично я считаю, что в данном случае мы Игорю Валерьевичу должны в ноги поклониться. Счет им будет предъявлен, в этом можно не сомневаться. А в наших интересах быть готовыми к его открытому и критическому рассмотрению. А не так, как сейчас... Нет у меня доверия к кротам.
    talymon 14 декабря, 23:20
    *** А относительно олигархов... Не все помогали волонтерам, во всяком случае украинским. И лично я считаю, что в данном случае мы Игорю Валерьевичу должны в ноги поклониться.*** Взагалі-то олігархи, як і їх капітали, не мають батьківщини. У будь-якому випадку Україна для них вже давно не є Батьківщиною. Але Коломойський у даній конкретній ситуації зробив і робить для збереження України те і стільки, що і скільки зробити більше ніхто не міг і навряд чи зможе. І багато в чому його діяння по збереженню України вже належать історії. І ви праві, що не всі олігархи так стають на захист України. Як розповів у одному з інтерв'ю для ЛБ сам Коломойський, коли він запропонував олігарху Пінчуку зробити і свій внесок у захист рідної Дніпропетровщини, той відповів, що не зробить цього, бо це все одно зарахується у "пулю" Коломойському, а не йому, Пінчуку. Зате днями у ЗМІ пройшло повідомлення, що Пінчук нагородив своїми преміями якогось самородка з Африки і ще одного з якоїсь іншої Тмутаракані. Оце вже точно піде у "пулю" Пінчуку, хоч гроші на премії без сумніву він заробив на українцях Або ж візьміть того ж олігарха Ахметова, який заявив, що він допомагає армії тим, що сплачує податки, і більше нічим їй допомагати не збирається. Хоч ні у кого немає сумнівів, що за сепаратистами Донбасу стоїть перш за все він. А що стосується Ігоря Валерійовича, то йому краще не у ноги кланятися, а класти на депозити у його ПриватБанку якомога більше коштів. Бо пішла інформація, що влада заставляє усі державні установи перевести свої рахунки з ПриватБанку до Ощадбанку. Навіщось це робиться нею. У той же час повідомлялось, що банк, у якому Порошенко є мажоритарним акціонером, наростив свої активи за час АТО на 50% і що глава Нацбанку не може пояснити яким чином це йому вдалося зробити... Дивні справи твої, Господи!
    Відповісти Цитувати Поскаржитись
  • lesya 14 декабря, 18:05
    talymon Сегодня, 17:21 Якщо "у нас страна во тьме, в полном смысл этого слова", то це означає, що і усі ми також темні у повному розумінні цього слова. Тобто маємо випадок, коли "сліпі- поводирі сліпих" у повному розумінні цього слова. Чи ні? Чи хтось сяє серед нас, мов лампочка Ілліча? Хто, наприклад?
    Те, кто на самом деле ведет, знает, что делает. Нам показывают обертку, но сам смысл - не говорят. Но, он уже и виден. Управлять народом, в целях личного обогащения и доить Украину - вот что есть смысл, для этого полностью все скупили. И ее есть политическая составляющая, но, никто нас не спрашивал хотим мы этого или нет. Олигархические группы обо всем договорились - в этом и есть самая большая опасность олигархии, смысл ее - произвол, беззаконие и погружение народа в бессмысленное состояние, т.е., когда дезориентированный и подчиненный экономически народ становится объектом манипулирования.
    lesya 14 декабря, 18:06
    Кстати, все больше думаю,, что незря Жириновский кричал полякам, что давайте будем уже делить Украину - вот и смысл договорняка.
    Відповісти Цитувати Поскаржитись
  • Anatolii Lazarenko 14 декабря, 16:14 Еще одна "сиська", которую шайка Овоща соорудила, помните? - на все пополнения мобилок появилась года 2-3 назад комиссия минимум в 0,5грн, даже в Приват24? Тогда все побурчали только, ибо выяснилось, что ОЧЧЕНЬ высоко втиснулась невынимаемая прокладка. Так и сейчас семейка кормится, или кто-то попробовал прекратить это?!? Сколько это миллионов в год с 30-40 миллионов абонентов? Відповісти Цитувати Поскаржитись
Реклама
Останні новини
Курс валют
USD 25.33
EUR 28.60