Секретаріат президента хоче захистити людей від місцевого самоврядування

Поділитися
Основною причиною появи президентських законопроектів про реформування місцевого самоврядування стала неадекватна нормотворча діяльність місцевих рад після виборів 2006 року...

Основною причиною появи президентських законопроектів про реформування місцевого самоврядування стала неадекватна нормотворча діяльність місцевих рад після виборів 2006 року. Про це заявив радник президента України, один з авторів законопроектів Анатолій Ткачук.

«Харківська обласна рада ухвалює рішення про порядок реалізації позаблокового нейтрального статусу України на території Харківської області; Миколаївська міська рада ухвалює рішення про територію, вільну від НАТО; Київрада скасовує рішення своїх попередників 2002 року щодо інвестиційного проекту вартістю 600 мільйонів», — пояснив він під час чергового круглого столу в Асоціації міст України.

При цьому, підкреслив Ткачук, такі рішення органів місцевого самоврядування «апріорі не можуть бути здійснені, однак розвалюють єдине правове поле держави».

В якості прикладу він також навів ситуацію в деяких селах під Києвом: «Там справжня різанина йде! Понавибирали по дві ради, два виконкоми. І держава туди не може втрутитися».

«Отже, склалася ситуація, коли в деяких містах і селах потрібно захищати людей від місцевого самоврядування», — підсумував президентський радник.

Так, за його словами, реєстрація всіх актів місцевих рад державними адміністраціями необхідна, щоб захистити права громадян. «Хто тоді дасть відповідь громадянам у тому ж Броварському районі, в яких на руках рішення сесії на одну й ту ж земельну ділянку? Як у такому разі держава може захистити інтереси своїх громадян? Тільки через реєстр усіх актів, що приймаються місцевими радами», — наголосив Ткачук.

Стосовно надання держадміністраціям права призупиняти рішення місцевого самоврядування він відзначив: «Не кожен глава адміністрації зважиться серйозно щось призупиняти. Адже тут передбачається не просто припинення акта, а звернення до суду. Насправді такий захід потрібний і для того, щоб почати переведення місцевих державних адміністрацій до функцій нагляду, контролю та координації діяльності виконавчих органів територій».

При цьому він уточнив: «Губернатори не повинні бути політичними фігурами. Це апріорі державні службовці, яких треба призначати з резерву на певний строк. При цьому не пов’язаний з каденціями президента, парламенту чи відставками Камбіну».

«Я переконаний, що законопроекти ніяк не погіршать ситуацію місцевих міських голів. І якби мери спробували подивитися на проблему глибше, вони визнали б це», — заявив Анатолій Ткачук.

Він також спрогнозував ситуацію, яка виникне, якщо запропоновані головою держави проекти законів не будуть прийняті парламентом.

«Тоді буде прохання до Конституційного суду про тлумачення статті 144 частини 2 Конституції. Чим це закінчиться? Тим, що КС не звузить до одного-двох днів можливості призупинення акта, а залишить за державою право призупиняти акти коли їй забажається. І тоді станеться повний параліч місцевого самоврядування», — застеріг радник президента.

Докладніше читайте у статті Інни Ведерникової «Прощавай, реформо?..» у свіжому номері «ДТ».

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі