Ситуація в Укравтодорі оздоровлюється

Євген Барах 4 листопада, 22:00
Автодор

Читайте також

Користуючись нагодою відповісти на безпідставні звинувачення на мою адресу і нового керівництва Служби автомобільних доріг (САД) у Миколаївський області з боку народного депутата Андрія Вадатурського у статті DT.UA №38–39, доповідаю, що приклад незаконного обмеження участі в тендерному конкурсі, на якому наполягає пан Вадатурський, навпаки, є дієвим прикладом того, як незалежна експертна комісія заблокувала корупційну схему колишнього керівництва САД. 

Сподіваюся, що шановного народного депутата просто ввели в оману, коли він особисто захищав в Антимонопольному комітеті інтереси БК "ДОРЛІДЕР". Хоча, зважаючи на таку тісну співпрацю пана Вадатурського з названою компанією, я не розумію, як він міг не знати, що СБУ вже давно стежить за цією фірмою. Бо її власник — громадянин РФ — з 2008 р. отримав підряди на 1,07 млрд грн, але постійно потрапляє у скандали, пов'язані з відмиванням бюджетних коштів і неякісною роботою.

Наведу кілька прикладів. 

У 2013 р. співробітники Держфінінспекції звинуватили БК "ДОРЛІДЕР" у завищенні вартості робіт, пов'язаних з ремонтом автодороги Р-06 Ульянівка—Миколаїв, на суму 9,8 млн грн.

У березні 2016 р. СБУ відкрила кримінальне провадження за частиною 5 ст. 191 ККУ через неякісний ремонт, що завдав міському бюджету Миколаєва шкоди на 3,2 млн грн. 

Чи може така компанія бути долучена до наступних тендерів Укравтодору? Я переконаний — ні. А от пан Вадатурський, схоже, керується не здоровим глуздом, а дружніми стосунками з відстороненим керівництвом САД. До речі, у липні 2016 р. внутрішній аудит Укравтодору виявив численні порушення законодавства Миколаївською службою автодоріг, про що було повідомлено СБУ. На підставі цієї інформації відкрито кримінальне провадження. 

Сім'ї народного депутата належить одна з найбільших компаній-зернотрейдерів "Нібулон". А екс-начальнику служби О.Антощуку — елеватор у Вітовському районі. Оперативним управлінням цього бізнесу опікується його бізнес-партнер, за сумісництвом чоловік його заступника з фінансів А.Цимбалюк. До речі, ця пані обіймала посаду заступника начальника обласної податкової та помічника народного депутата Вадатурського. 

Дуже схоже на те, що ця "дружна сім'я" з року в рік захищала свої особисті інтереси. Бо саме вантажівки "Нібулону" — найбільша загроза для миколаївських доріг. Щорічно, ігноруючи обмеження тоннажу, вони розбивають їх ущент. Та САД цього не помічала — жодного штрафу за порушення зернотрейдер не сплатив. Проте з'являлася "біля" кожного тендера на ремонтні роботи і забезпечувала перемогу своїм компаніям.

БК "ДОРЛІДЕР" постійно вигравала тендери на ремонт, незважаючи на численні скарги на якість її роботи. Як таке було можливо? Звичайно ж — за відпрацьованою схемою. Разом з БК "ДОРЛІДЕР" заявку на участь у конкурсі подавала інша близька компанія з демпінговою пропозицією. Коли її обирали переможцем, вона відмовлялася підписувати договір і, відповідно, переможцем ставала БК "ДОРЛІДЕР". У такий нехитрий спосіб протягом останніх восьми років ця компанія отримала підряди на 1,07 млрд грн. 

Потрібні подробиці? Будь ласка. Наприкінці травня цього року САД Миколаївської області оголосила тендер на проведення ремонту дороги Н-11 Миколаїв—Дніпро з очікуваною вартістю понад 112 млн грн. БК "ДОРЛІДЕР" надала свою пропозицію з ціною 102,8 млн грн. Паралельно взяло участь у конкурсі ПП "ПІВДЕНЬДОРТЕХ" з демпінговою ціною 60 млн грн (майже на 50% менше від очікуваної вартості).

Звичайно, були й інші (загалом іще шість) компанії, зацікавлені в тендері. Проте комітет з конкурсних торгів вирішив, що пропозиції п'яти компаній не відповідають вимогам документації конкурсних торгів. Тому на фінішну пряму вийшли попередньо визначені дві "компанії-фаворити". 

За інформацією податківців і СБУ, ПП "ПІВДЕНЬДОРТЕХ" — це перейменоване ПП "ДОРЛІДЕР", яке є фігурантом багатьох кримінальних проваджень. 

Усі ці факти стали відомі керівництву Укравтодору і були доведені до відома Миколаївської служби автодоріг і Міністерства інфраструктури. Тому, щоб запобігти черговому "освоєнню" коштів, Укравтодор наполіг на повторному перегляді всіх наданих на тендер пропозицій. 

Саме так з'ясувалося, що пропозиція ТОВ "ШБ "АЛЬТКОМ" з ціною близько 90 млн грн відповідає вимогам документації конкурсних торгів і була відхилена безпідставно. Натомість у пропозиції ПП "ПІВДЕНЬДОРТЕХ" виявлено невідповідність, яка стала підставою для її відхилення.

Таким чином, до оцінки пропозицій на тендерний конкурс було допущено ТОВ "ШБ "АЛЬТКОМ" і ТОВ "БК "ДОРЛІДЕР". Найбільш економічно вигідною комісія визнала пропозицію ТОВ "ШБ "АЛЬТКОМ".

Звичайно, зацікавлені особи не могли так просто змиритися з тим, що втрачають багатомільйонні прибутки. Тому навіть після визначення переможця боротьба продовжилася. 

Ці зацікавлені особи раптом забули пароль та логін і в такий спосіб намагалися зірвати терміни розміщення повідомлення про акцепт пропозиції конкурсних торгів на веб-порталі. Незважаючи на відвертий саботаж, голова комітету знайшов законний спосіб дотриматися вимог закону. 

Наступного дня ПП "ПІВДЕНЬДОРТЕХ" оскаржило це рішення в Антимонопольному комітеті України. Захищати його інтереси на розгляд скарги прибув сам народний депутат України Андрій Вадатурський, чим підтвердив особисту зацікавленість у перемозі БК "ДОРЛІДЕР". Проте АМКУ не задовольнив скарги, а, навпаки, зазначив у своєму рішенні, що їхня пропозиція, на відміну від пропозиції переможця, не відповідає вимогам тендерної документації. 

22 вересня Служба автодоріг Миколаївської області підписала договір з ТОВ "ШБ "АЛЬТКОМ", і розпочалися ремонтні роботи. 

Та "стара команда" не заспокоїлася. Вже наступного дня до Миколаївської САД прибули працівники обласного відділення ГУ НП з ухвалою суду про тимчасовий доступ та вилучення оригіналів документів щодо даної процедури закупівлі. Ініціатором цього "розслідування" став, звісно, пан Вадатурський. 

Ще й досі нардеп постійно подає заяви до різних державних органів про надумані порушення в САД та облавтодорі, ініціює порушення кримінальних справ, здійснює психологічний тиск на працівників та представників місцевої влади, які намагаються допомагати дорожникам, обливає брудом миколаївських дорожників і мене особисто. 

Я сподіваюся, що ані поважне видання, ані його читачі не стануть жертвами омани. 

Наразі в області систематизуються робочі процеси, вирішуються кадрові питання, здійснюються ремонти. Загальна тенденція вказує на оздоровлення ситуації та налагодження ефективної роботи. 

Теги:
Помітили помилку?
Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter
Немає коментарів
Реклама
Останні новини
USD 26.02
EUR 27.92